Wszystko co musisz wiedzieć

W naszej bazie znajdziesz szeroką gamę projektów. Wspólnym mianownikiem jest to, że wszystkie realizowane są na rzecz podmiotów non-profit, takich jak instytucje publiczne czy organizacje pozarządowe. Zanim jednak zaczniesz szukać projektu, który Ci odpowiada, warto sprawdzić szczegóły dotyczące warunków i praktycznych aspektów workcampów.
Jeśli masz więcej pytań, skontaktuj się z nami:
email info@workcamps.pl
Wyżywienie i zakwaterowanie
Jedzenie zawsze zapewnia organizacja goszcząca. W niektórych projektach wolontariusze otrzymują gotowe posiłki (trzy razy dziennie), w innych koordynator grupy (może to być wolontariusz lub ktoś z organizacji goszczącej) dysponuje budżetem na wyżywienie, w ramach którego wolontariusze kupują produkty i wspólnie gotują.  Grupa organizuje się przydzielając zmiany w kuchni, które zmieniają się codziennie. To świetny sposób na integrację i poznanie potraw z różnych krajów.

W ramach projektu uwzględnione jest także zakwaterowanie. Zwykle warunki są proste, a wolontariusze śpią w takich miejscach jak szkoła, ośrodek młodzieżowy, leśniczówka czy namioty. W niektórych przypadkach niezbędne może być zabranie ze sobą śpiwora, w innych wszystko będzie zapewnione. Szczegółowe informacje zawsze znajdziesz w opisie konkretnego projektu.
Praca i czas wolny
Wolontariusze pracują 5-6 godzin dziennie i nigdy więcej niż 35 godzin tygodniowo. Przez resztę czasu mogą cieszyć się miejscem, w którym przebywają, poznając kraj z innej perspektywy niż zwykły turysta. Jednocześnie mogą poznawać ludzi z całego świata wspólnie pracując, zwiedzając, bawiąc się.
Podróż
Koszty podróży uczestnicy pokrywają we własnym zakresie. Po akceptacji, najpóźniej na 4 tygodnie przed rozpoczęciem projektu, wolontariusz otrzymuje szczegółowy przewodnik, opisujący jak najłatwiej dotrzeć na miejsce zbiórki. Otrzymuje także opis środków transportu wraz z linkami i rozkładami jazdy.
Opieka i wsparcie
Każdy projekt koordynowany jest przez lidera (wolontariusza lub pracownika lokalnej organizacji goszczącej), który jest odpowiedzialny za wsparcie uczestników w zakresie zadań i logistyki, a także pomoc w integracji. Dodatkowo nad projektami czuwają koordynatorzy z organizacji goszczącej, którzy w razie potrzeby służą pomocą.

Projekty dla nieletnich wolontariuszy zawsze nadzorowane są przez wykwalifikowanego opiekuna, który jest odpowiedzialny za ich bezpieczeństwo.
Koszty
- Opłata rejestracyjna - 500 zł, płatna w momencie rejestracji, za pośrednictwem bramki płatniczej Przelewy 24;
- Opłata na rzecz organizacji goszczącej, różna w zależności od projektu. Zazwyczaj płatna do 30 dni przed rozpoczęciem projektu przelewem na konto organizacji goszczącej lub w niektórych przypadkach gotówką na miejscu.
Nasza wyszukiwarka przy każdym projekcie wyświetla opłatę, która jest sumą ww. opłat (opłata rejestracyjna + opłata na rzecz organizacji goszczącej).
- Podróż - bilety na workcamp i z powrotem kupuje sam wolontariusz.
- Ubezpieczenie - w przypadku projektów w UE wymagana jest karta EKUZ; w przypadku projektów poza UE wolontariusz powinien posiadać ubezpieczenie turystyczne na cały czas trwania projektu.
- W przypadkach dalszych podróży mogą pojawić się też, koszty wizy i szczepień. W takiej sytuacji skontaktujemy się indywidualnie.

***Projekty EUROPEJSKIEGO KORPUSU SOLIDARNOŚCI
W bazie znajdują się także projekty dofinansowane przez Komisję Europejską w ramach programu EKS. Można je łatwo rozpoznać, ponieważ w miejscu ceny pojawia się "free". W przypadku takich projektów wolontariusz nie płaci nic. Ponadto otrzymuje zwrot kosztów podróży do określonej wysokości (najczęściej 275 EUR) oraz kieszonkowe.
Anulowanie i zwrot pieniędzy
W przypadku odrzucenia zgłoszenia przez organizację goszczącą,  zostanie zaproponowany Ci zwrot 100% opłaty rejestracyjnej lub możliwość wyboru innego projektu. Będzie tak również w przypadku anulowania projektu przez organizację goszczącą. W przypadku rezygnacji przez wolontariusza opłata rejestracyjna zostanie zwrócona wyłącznie ze względów zdrowotnych, które będą analizowane indywidualnie.